kolmapäev, 9. detsember 2015

Jõululuuletused lastele

Juba on käes laste jõulupidude aeg, meie käisime eile oma esimesel jõulupeol. Seekord pääsesime luuletuseta, aga kodusel jõuluõhtul nii hästi ehk ei vea.



Varasemalt on blogis juttu olnud Jõulusalmide äppist, vaata siin.

Juhuks, kui aga mobiiliäppi endale alla laadida ei taha, siis on internetis olemas ka muid salmilehti, kust sobiva jõulu või mõne muu luuletuse leida võib. Kuna tavaliselt luuletus kohe ju pähe ei jää, siis oleks õige sobiv luuletus juba praegu välja valida ja nii jääb päheõppimiseks piisavalt aega.

Kogusin kokku paar lastepärasemat jõululuuletust.

Päkapikk

Juba lugematul arvul,
päkapikke kikivarvul,
liigub maal ja liigub linnas,
ise pisike kui kinnas.
Päkapikk ei söö, ei maga -
piilub iga akna taga.
Päkapikk on tore mees,
kõnnib paksu lume sees.
Habe kohev, habe lai,
tahaks teha talle pai.


Jänku jõulud

Jänkule ma jõulud teen
kuuse alla koogid viin
oksa peale süütan küünla,
et näeks jänku siia tulla.


Jõulumehe külaskäik

Ukse taga jõulumees
raske valik tal on ees
mõtle, mõtle hoolega,
mida jõuluks kinkida?

Ema tahaks sooja salli,
õde aga roosat palli.
Isa sooviks kootut mütsi,
mina hoopis teksapükse.

Aga kingiks hoopis komme?
Rõõmu, tarkust täna-homme?
Head tuju ägedat,
tervist õnne vägevat!

Jõulumaal

Kuskil põhjapõdrak käivad,
säraküünlad sarvedel...
Tähed kõlisevat näivad -
või ehk laulab aisakell?

Päkapikud pakke teevad -
peagi täis saab kingikott.
Tanguvorstid pajas keevad,
aurab hapukapsapott...

Valmis seab end jõuluvana
kuuselõhnas, valgusjoas.
Varsti tunneb sedasama
jõululõhna meie toas.

Väike jõululuuletus

Jõuluvana, kas sa tead.
mul on sussid akna peal.
Sinna sisse iga hommik,
päkapikk toob ühe kommi.

Jõuluvana

Jõuluvana kalli-kalli.
miks ei kanna sina salli?
Sinule teen pika pai,
kuhu kommikott nüüd sai?

Jõulusoov

Jõuluvana, mul on palve.
ära pane pahaks!
Kuid mu vennas selleks talveks
uusi uiske tahaks.
Vend on praegu hällis vakka,
ta on minust pisem.
Seni kuni käima hakkab,
uisutaksin ise.

Hiire Instu jõulumõtted

Noksisin siit ja näksisin sealt,
ära sõin rosinad saiade pealt.
Peaks ju olema Jõulurahu,
aga miks see Miisule pähe ei mahu!

Tuleb vist loota Pikapäka peale,
kes toob maiusi lapsele heale.
Ronin siis vaikselt ma jõulusussi
ja mängin Miisule vingerpussi.

Kinginimekiri

Kallis, kallis jõuluvana,
mul ei ole kingist kama,
mul on palju kingisoove,
kõik need asjad pead sa tooma.

Eisteks ma tahan salli,
kolme roosat põrkepall,
kõrvarõngaid paar või kaks,
sest ma olin tubli laps.

Aga sellest on veel vähe,
nõnda asjad küll ei lähe.
Too mul komme mitut sorti,
neli vahukooretorti.

Ärme teeme palju kära,
too siis kõik need asjad ära.

Jõulavana

Jõuluvana, kus sa oled,
oodand sind ma kaua olen.
Kas sa tood ka kingi mulle,
või pean kirja saatma sulle?
Tahaksin vaid kelku uut, et
saaks teha sõitu suurt

Jõulutaadi jõulusoov

Kuidas elad, jõulutaat,
kas ka sina kinke saad?
Keset lund ja jääd ja tuiske,
kas toob keegi sulle uiske?
Täna, homme, ülehomme,
kas toob keegu sulle komme?
Kui sa oled illikuku,
kas toob keegi sulle nuku?
Külastad kui Legomaad,
endale ka lego saad?
Ja kui jõuad Soomemaani,
kas siis tahad soome saani?
"Ei, mu laps! Sa mõtle vaid -
igatsen üht pikka paid."

Enne jõulu

Askeldati ammu juba
jõulutaadi majas.
Asju täis said ait ja tuba
neid tal kõiki vaja.

Seal on laevu - kõrged mastid
rodu raudteeronge.
kirjud pallid - kompukarbid,
küpsiseid ja kooke.

Jõuluõhtul siis kui lakkab
askeldus ja kära.
Kuu see vaatab metsa takka
tähistaevas särab.

Kes seal hiljukesi astub,
kes käib teed veel pikka,
see on jõulumees, kes tuleb
kaasas kingid ikka.

Väikse lapse jõulusalm

Olen alles pisikene,
lühike on minu looke:
"Kallis jõuluvana, tere!
Palun anna piparkooke!"


Kui teil on oma jõuluuletus, mida tahaksid ajagada, siis ole hea, kirjuta see kommentaaridesse.
Aitäh :)

PS!  Mis oleks veel parem, kui jõulukingiks üks LEGO komplekt saada? Koostöös Klotsipood.ee-ga on blogis praegu käimas jõululoos, kus võiduks on 15 € kinkekaart.
Kõlab ju hästi? 

Kui tahad võita, siis vaata siia :)


---
Allikas Internet
Pilt Teespring.com

2 kommentaari:

  1. Minu lemmik luuletus:
    Tuli talv, tulid tuisud,
    jänes ostis uued uisud.
    Sõitis päeva, sõitis kaks,
    vaatas peeglist, ikka paks!

    Leitud internetist :)
    Kaunist jõuluaega!

    VastaKustuta
  2. Aitäh Triin. väga ilus luuletus :)

    VastaKustuta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...